ClientDetector - Client/Mod Detection, Forge Mod Detection, ClientControl 2.1

INJECTED ClientDetector - Client/Mod Detection, Forge Mod Detection, ClientControl 2.1 2021-09-11

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HOW IT WORKS
When a player joins a server, his client sends a packet (PlayInCustomPayload) to the server, also known as PluginMessaging. This plugin is "catching" this information (using the PacketEvents API, https://github.com/retrooper/packetevents) when it's sent to the server, and checks its content for client-specific "messages".
Most clients are detectable with this method, but some clients act like they are "vanilla" (standard Minecraft) clients. Some other (hack-)clients spoof this method by sending "false" packet(s) to the server, this cannot be stopped and will always be possible.

Wenn ein Spieler einem Server beitritt, sendet sein Client ein Paket (PlayInCustomPayload) an den Server, auch bekannt als PluginMessaging. Dieses Plugin "fängt" diese Informationen ab (mithilfe der PacketEvents API, https://github.com/retrooper/packetevents), wenn sie an den Server gesendet wird, und überprüft ihren Inhalt auf spezifische "Nachrichten".
Die meisten Clients können mit dieser Methode erkannt werden, aber einige Clients verhalten sich so, als ob sie ein "Vanilla"-Client (Standard-Minecraft) wären. Einige andere (Hack-)Clients täuschen diese Methode, indem sie "falsche" Pakete an den Server senden, dies kann nicht verhindert werden und wird immer möglich sein.


MAIN FEATURES
  • Client Detection - Detect the client of players and automatically kick unwanted clients. (Erkenne den Client von Spielern und kicke unerwünschte Client(s) automatisch.)
  • Mod Detection - Detect the mods players use and automatically kick unwanted mods. (Erkenne die Mods von Spielern und kicke unerwünschte Mods(s) automatisch.)
  • Client Control - Manage the client/mods of players (only compatible clients/mods). (Manage den Client/Mods von Spielern (nur kompatible Client/Mods)
  • Forge Mod Detection - Detect Forge mods (for now only 1.8 - 1.12.2 Forge). (Erkenne Forge Mods (vorerst nur 1.8 - 1.17.1 Forge).)
  • Cross Server Notifications - Your staff will be informed if a player joins another server with a detected client/mod. (Dein Staff wird informiert, wenn ein Spieler einem anderen Server mit einem erkannten Client/Mod beitritt.)
  • Advanced Alert System - You can configure the way ClientDetector notifies your staff. (Die Art und Weise, wie ClientDetector dein Staff benachrichtigt, kann konfiguriert werden.)
  • BungeeCord Compatible - You can use ClientDetector on BungeeCord server(s). (ClientDetector kann auf BungeeCord-Server(n) verwenden werden.)
  • ViaVersion Compatible - You can use ClientDetector together with ViaVersion. (ClientDetector kann zusammen mit ViaVersion verwendet werden.)


COMMANDS
  • /clientdetector - Main command, sends a message containing name, version and author. (Main Command, sendet eine Nachricht, die Name, Version und dem Author beinhaltet.)
  • /clientdetector help - Sends information about the command system. (Sendet Informationen über das Command System.)
  • /clientdetector player client <player> - Returns a message containing the client which the player is using. (Gibt eine Nachricht zurück, die den Client enthält, den der Spieler verwendet.)
  • /clientdetector player mods <player> - Returns a message/list containing the mods which the player is using. (Gibt eine Nachricht/Liste zurück, die die Mods enthält, die der Spieler verwendet.)
  • /clientdetector player version <player> - Returns a message containing the Minecraft version (1.8, ..., 1.17.1). (Gibt eine Nachricht zurück, die die Version enthält, die der Spieler verwendet.)
  • /clientdetector player labyaddons <player> - Returns a message/list containing the LabyMod Addons the player is using. (Gibt eine Nachricht/Liste zurück, die die LabyMod Addons enthält, die der Spieler verwendet.)
  • /clientdetector forge <player> - Returns a message/list containing the Forge mods the player is using. (Gibt eine Nachricht/Liste zurück, die die Forge Mods enthält, die der Spieler verwendet.)


PERMISSIONS
  • 'clientdetector.notify' - Permission to get informed when a player's client/mod is detected (can be changed trough config.yml). (Berechtigung, um informiert zu werden, wenn ein Client/Mod erkannt wird (kann in der config.yml geändert werden).)
  • 'clientdetector.command' - Permission to use the commands. (Permission um das Commands zu benutzen.)


HOW TO INSTALL
1) Single Spigot/Bukkit Server (Einzelner Spigot/Bukkit Server)
1. Copy the plugin into the plugin folder of the server (Kopiere das Plugin in den Plugin-Ordner)
2. Restart the server (Starte den Server neu)
3. Configure the plugin (Configuriere das Plugin)

2) BungeeCord Network (BungeeCord Netzwerk)
1. Copy the plugin into the plugin folder of your BungeeCord (Kopiere das Plugin in den Plugin-Ordner des BungeeCord Servers)
2. Copy the plugin into the plugin folder of all sub servers (Kopieren Sie das Plugin in den Plugin-Ordner auf aller Unterserver (Spigot/Bukkit Server))
3. Be sure that "crossServerNotifications" is set to 'true' in config.yml (Stellen Sie sicher, dass "crossServerNotifications" in der config.yml auf 'true' gesetzt ist)
4. Restart BungeeCord and all servers ClientDetector was installed on (Starte den BungeeCord und alle Server, auf denen ClientDetector installiert wurde, neu)
5. Configure the plugin (Configuriere das Plugin)


COMPATIBILITY
ClientDetector works on all versions, starting from 1.8. It also works with most forks, such as Spigot, PaperSpigot, and Tuinity. (ClientDetector funktioniert mit allen Versionen, beginnend mit 1.8. ClientDetector funktioniert mit den meisten Forks, wie Spigot, PaperSpigot und Tuinity.)
It also works with proxies like BungeeCord. When using ClientDetector on a proxy network, you have to install it on Spigot/Bukkit and BungeeCord side. (ClientDetector funktioniert auch mit Proxys wie BungeeCord. Um ClientDetector in einem Proxy-Netzwerk verwenden, muss das Plugin auf Spigot/Bukkit- und BungeeCord-Seite installieret werden.)


PLACEHOLDERS
  • „%clientdetector_client_name%“ - Returns the name of the client that the player is using. (Gibt den Namen des Clients zurück, den der Spieler verwendet.)
  • „%clientdetector_client_version%“ - Returns the version of the client that the player is using. (Gibt die Version des Clients zurück, den der Spieler verwendet.)
  • „%clientdetector_forge_user%“ - Returns ‘true’ or ‘false’ depending on if the player is using Forge. (Gibt 'true' oder 'false' zurück, abhängig davon, ob der Spieler Forge benutzt.)
  • „%clientdetector_bedrock_player%“ - Returns ’true’ or ‘false’ depending on if the player joined through GeyserMC, Floodgate. (Gibt 'true' oder 'false' zurück, je nachdem, ob der Spieler über GeyserMC, Floodgate.)

CLIENT/MOD DETECTION
Eine Liste der erkennbaren Client(s) / Mod(s), die meisten wurden getestet. Insgesamt werden 22 Clients / Mods von dem Plugin erkannt.
A list of detected clients / mods, most of them are tested. In total 22 clients / mods are detected by the plugin.
Clients:
  • Forge
  • 5Zig Mod
  • LabyMod
  • Lunar Client
  • Polar Client
  • MysteryMod
  • Pixel Client
  • LiteLoader
  • PvPLounge Client
  • Fabric
  • Rift
  • Cracked Vape
  • Vivecraft
  • Hyperium
  • PXMod
  • Winterware
  • Minecraft-Console-Client
  • Aristois (Experimental - only older versions 1.8, 1.12.2, not 1.16.5 or newer)
Mods:
  • Better Sprinting Mod
  • World Downloader
  • JourneyMap
  • WorldEditCUI


CLIENTCONTROL
More information will be added soon. (Weitere Informationen werden bald hinzugefügt.)


FORGE

More information will be added soon. (Weitere Informationen werden bald hinzugefügt.)
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